Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Alfa 147 és Alfa 145 képes leírás - Alfa Romeo.tlap.hu
részletek »

Alfa 147 és Alfa 145 - Alfa Romeo.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: alfaromeo.tlap.hu » Alfa 147 és Alfa 145
Keresés
Találatok száma - 7 db
Alfa 145 teszt

Alfa 145 teszt

Talán az időjárás nem a legmegfelelőbb erre, de újra egy sportos Alfát sikerült letesztelni. Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy használtautó rovatunkban már teszteltünk egy 155-ös Alfa Romeo-t. Most a legkisebb 145-ös modellhez sikerült hozzájutnunk, annak is az 1.6-os 120LE-s Twin Spark változatához. Tesztautónk 1998-ban gyártott, viszonylag jól felszerelt és korának megfelelő állapotú volt. 1994-ben mutatkozott be a 133-ast leváltó 145-ös, néhány hónappal később pedig ennek négyajtós változata, a 146-os. Elsőként 1.4-es, 1.6-os és 1.7-es boxer motorokkal, valamint egy 1.9-es dízelmotorral lehetett megvásárolni. Egy évvel később jelent meg az első dupla gyújtású kétliteres, majd egy újabb év elteltével a kisebb motorok is Twin Spark-ra kicserélődtek. A 2000-es búcsúig a beltér is átalakult, és Common Rail motor is helyet kapott a kisméretű olasz kocsikba. Meglátni és megszeretni! Talán ez vezérelheti az Alfa tervezőit, mert ez az autó is ék alakú dinamikus formájával rengeteg hívet szerzett magának. Melléállva feltűnik nagy lapos motorházteteje, valamint élesen felfele törő övvonala.

Alfa 147

Alfa 147

A 145/146 modellek leváltására készült 147-est a Torinói Autókiállításon 2000-ben tárták a világ szeme elé. Az elődökhöz képest teljesen új autó karosszériája a 156-oséból származik. A tengelytávot kissé lerövidítették, de a felfüggesztés maradt ugyanaz, mint a 156-ban. 'Régi motorosként' a Twin Spark erőforrásokat találjuk a motorháztető alatt, amelyek a következők: kettő 1600 köbcentis (105 és 120 lóerős) és egy kétliteres (150 lóerős). Az erősebb, kétliteres verziót eredetileg a Selespeed félautomata váltóval szerelték, miközben a többi modellt a hagyományos, ötfokozatú kézi tengelykapcsolóval látták el. Megjelenésekor csak háromajtós változat volt kapható, azonban 2001-től megvásárolható ötajtós kivitelben is. Ugyanebben az évben jelentek meg a változó geometriájú turbófeltöltővel és intercoolerrel szerelt, 1900 köbcentis (115 lóerős) dízel aggregátok a 147-ben, valamint immáron a kétliteres verzió is elérhetővé vált kézi kapcsolású váltóval.

Alfa Romeo 145  adatok

Alfa Romeo 145 adatok

Alfa Romeo 145 adatok, típusok, modellek. A részletes autó adatok segítségével könnyebb a(z) Alfa Romeo 145 szerviz, a(z) Alfa Romeo 145 alkatrész vásárlás és a kötelező, illetve casco biztosítás kötés. 145 (930) modell ajtók cm3 LE végseb. 0-100 -tól -ig 1.4 i.e. 3 1351 90 178 12.5 1994 1998 1.9 TD 3 1929 90 178 12.0 1994 1999 1.4 i.e. 16V T.S. 3 1370 103 185 11.2 1996 2000 1.6 i.e. 3 1596 103 185 8.1 1994 1997 1.9 JTD 105 1999 2000 1.6 i.e. 16V T.S. 3 1598 120 195 10.2 1996 2000 1.7 i.e. 16V 3 1712 129 200 6.8 1994 1996 1.7 i.e. 16V T.S. 140 1996 1998 1.7 i.e. 16V 3 1747 144 207 9.1 1998 2000 2.0 16V T.S. 3 1970 150 210 8.4 1995 1998 2.0 16V Quadrifoglio 3 1969 155 211 8.3 1998 2000

Alfa Romeo 145 -wikipédián

Alfa Romeo 145 -wikipédián

A méltán híres wikipédia oldal, mely az egyik leginkább keresett enciklopédia ezúttal az Alfa Romeo egyik nagy darabszámban eladott neves típusát mutatja be nekünk angol nyelven.

Alfa Romeo 147 1.6 TS

Alfa Romeo 147 1.6 TS

Az Alfa Romeóról mindenkinek a sport és a dizájn jut eszébe. Az alsóközép-kategóriában versengő 147-es sem az a kimondott tucatautó, de egy Golf/Astra vetélytársnak majd mindent tudnia kell. Ennek szellemében teszteltük a frissített szépséget 1.6-os ikergyertyás benzinesként és 1.9-es, 150 lovas turbódízellel, sportcsomaggal Emlészem, annak idején éppen Rómában voltam, először, az olaszok csodás fővárosának egyik csodás terét meg az ott kiállított, új 147-eseket csodáló tömegek lepték el. Négy vagy öt éve már? Passz, de mindegy is. Persze jómagam is lelkesen csorgattam a nyálam, és azóta is így vagyok az Alfával, még legkisebb, kompakt modelljével is. Imádtam, ma is imádom a 145-öst (meg a 155-öst és a 164-est, de még a 33-ast is, sőt az összeset), nem tehetek róla. Vonzó ruha feat. boxeralsó. A 2001-es Év Autója 147-es elsőre megfogott, szinte azonnal el is felejttette velem, hogy a szögletesebb, darabosabb formákért vagyok oda. Kerekebben, de nem kevésbé gyönyörűen szemcsapdás, a hátsó ajtók kilincsének elrejtése pedig szerintem egyenlő a telitalálattal. Úgy néz ki, mintha háromajtós lenne, aztán meg mégsem az - praktikusan parádés. Jaja, már a Leonnál is.

Hirdetés
Az év autója: Alfa Romeo

Az év autója: Alfa Romeo

A harmadik évezred stílusa A 21 európai ország 56 szakújságírójából álló nemzetközi zsűri szoros versenyben 238 ponttal az Alfa Romeo 147-esét választotta meg a 2001. év autójának. Az ötvenes évek formavilágához visszanyúló 147-es kategóriájában példátlanul gazdag alapfelszereltséggel és egyedülálló m?szaki megoldásokkal méltán vitte el a pálmát. Ha három ponttal is, de lecsúszott a dobogó legfelső fokáról az új Ford Mondeo, harmadikként a Toyota hibrid hajtású (benzin-elektromotor) autója a Prius gurult be 224 ponttal. Érdekesen alakultak a további helyezési sorrendek is. Az A osztályú Mercedes babérjaira törő alumínium karosszériás Audi A 2-ese 184 ponttal negyedik lett, őt követte a C osztályú Mercedes 164 ponttal. Végül 133 ponttal hatodik helyezést ért el az Opel kisautója, a Corsa. Az Alfa 147-es elismerése ezzel nem ért véget. Az Európában legnépszerűbb, 2 millió 600 ezres példányszámban megjelenő, több mint 10 milliós olvasótáborral büszkélkedő vasárnapi folyóirat, a Bild Arany Kormánykerék díját is az olasz márka kapta, megelőzve két német (!) autótípust. (K.S.)

Teszt: Alfa Romeo 147

Teszt: Alfa Romeo 147

Az Alfa Romeo 147 TS néhány apró hibája fölött könnyedén átsiklunk, erényeit viszont végletekig magasztaljuk. A 147-es Alfa gyönyörű külseje és remekbe szabott belső tere hajlamos elfeledtetni minden rosszat, még a legkritikusabb tesztelővel is. 2000 őszén született meg az Alfa Romeo új alsó középkategóriás autója, a 147-es. Az eggyel nagyobb Alfa, a 156-os formatervéből építkező 147-esnél talán azóta sem alkottak szebb kompakt autó. Nem csak a formán érződik a családon belüli rokonság, hanem a technikán is. A 147-es a 156-os módosított padlólemezére épül, és a futóművét is tőle örökölte. Az Alfa Romeo 147-es kezdetben csak háromajtós karosszériával volt elérhető, csak pár hónappal a bemutatást követően jelent meg az ötajtós a kínálatban. Az ötajtós 147-es érdekessége, hogy a hátsó ajtók kilincse belesimul a C-oszlopba, akárcsak a 156-os Alfánál. Szemből és hátulról is jellegzetes megjelenéssel rendelkezik az Alfa Romeo 147-es. Elölről a motorháztetőből induló és az alsó légterelő aljában végződő Alfa pajzs, hátulról pedig az egyszínű lámpatest és a 145-öst is egyénivé tevő ötszögletű ablak teszi semmivel sem összetéveszthetővé a 147-est.

Tuti menü